سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی

با وجود آنکه مردم کره شمالی از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند، مقامات نزدیک به "کیم جونگ ایل" وی را فردی ولخرج توصیف کرده که سالانه 100 تا 200 هزار دلار را بابت تغذیه حیوانات خانگی خود صرف می کرد.

تلویزیون دولتی کره شمالی رسما تایید کرد "کیم جونگ ایل" رهبر69 ساله این کشور ساعت 8:30 دقیقه صبح روز شنبه در قطاری که قصد بازدید از ناحیه ای در خارج از پایتخت را داشت، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

کیم جونگ ایل از سال 1994 پس از مرگ پدرش رهبر این کشور کمونیست بوده و در سال 2008 دچار سکته مغزی شده بود و به همین دلیل زیاد در محافل عمومی حاضر نمی شد.

در پی اعلام خبر مرگ رهبر کره شمالی "کیم جونگ اون" فرزند 28 ساله کیم جونگ ایل که در دانشگاه بین الملل "برنی" سوئد تحصیل کرده، به عنوان جانشین وی معرفی شد و ارتش نیز وضعیت فوق العاده را اعلام کرده است.

کیم جونگ اون در کنگره ملی حزب کمونیست کره شمالی که در سال 89 برگزار شد، به عنوان عضو ارشد کمیته مرکزی حزب کمونیست و جانشین رئیس کمیسیون نظامی این کشور انتخاب شد.

خبرگزاری کره شمالی رسما اعلام کرد که مراسم تشییع کیم جونگ ایل در 28 دسامبر برگزار می شود و تا 29 دسامبر عزای عمومی اعلام شده است.

خبر مرگ رهبر کره شمالی مقارن با سالگرد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی درحالی منتشر می شود که پیونگ یانگ متعهد به انجام اقدامات اولیه برای توقف برنامه غنی سازی اورانیوم خود شده و به نظر می رسد آمریکا هم اکنون این فرصت را بدست آورده تا سیاست های خود را در این کشور کمونیستی پیاده کند و مذاکرات برای ازسرگیری مذاکرات شش جانبه از سرگرفته شود.

"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا و "کیم سونگ هوان" همتای کره جنوبی بارها برنامه غنی سازی اورانیوم کره شمالی را ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تعهدات این کشور در بیانیه مشترک سال 2005 خوانده و خواستار فشار بیشتر جامعه بین الملل علیه کره شمالی شدند.

تجربه چند سیل شدید (1995 و 1996) و چند سال خشکسالی (آغاز از 1997) باعث ایجاد قحطی شدیدی در کره شمالی شد و این کشور را در وضعیت بحرانی و بی ثبات قرار داد، بطوری که کره شمالی در نهایت به شدت نیازمند کمک‌های غذایی خارجی شد.

پس از ایجاد این وضعیت، کره شمالی در ابتدا در سطحی محدود اجازه تبادل کالا به صورت تهاتری را داد و در سال 2002 کیم ایل جونگ سیاست‌های اقتصادی مشابه "دنگ شیائوپینگ" رهبر جمهوری خلق چین را در کره شمالی اجرا کرد.

زندگی شخصی کیم جونگ ایل

رهبر کره شمالی یک همسر وسه معشوقه داشت. معشوقه دوم او "کو یونگ هی" تا زمان مرگ درسال 2004 نقش بانوی اول کره شمالی را داشت.

کیم جونگ ایل به علت ترس از پرواز با قطار اختصاصی خود سفر می کرد و گفته می شود وی به تماشای فیلم به خصوص فیلم‌های جیمز باند علاقه زیادی داشت و مجموعه‌ای متشکل از بیست هزار فیلم داشت.

نگاهی به سبک زندگی و سلایق رهبر کره شمالی

به نوشته روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" دلفین‌های چینی، سگ‌های پودل فرانسوی و خاویار و مشروبات الکلی فرانسوی در صدر لیست علاقه ‌مندی‌های رهبر کره شمالی قرار داشتند.

رسانه های کره شمالی بارها از علاقه کیم جونگ ایل به سیگار برگ و کونیاک خبر داده و پیش بینی کرده بودند وی بر اثر دیابت یا بیماری قلبی مرده باشد.

با وجود آنکه مردم کره شمالی از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند، مقامات نزدیک به رهبر کره شمالی وی را فردی ولخرج توصیف کرده که سالانه 100 تا 200 هزار دلار را برای تغذیه و مراقبت حیوانات خانگی خود صرف می کرد.

نزدیکان کیم جونگ ایل زندگی وی را لوکس و پرهزینه توصیف کرده و فاش کردند وی دهها راس اسب را از روسیه وارد کرده و در سالهای 2009 و 2010 حدود 10 جت اسکی آمریکایی را برای کوچترین فرزند خود خریداری کرده است.

ادامه مطلب...




تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 8:39 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

به گزارش صراط به نقل از مشرق برای کسانی که نقش دریا را در کنترل جهان به خوبی درک می کنند، اهمیت تنگه های راهبردی (استراتژیک) نیز شناخته شده است. یک دریانورد کارکشته انگلیسی سالها پیش از کشف نفت و در روزگاری که خورشید در سرزمین های بریتانیای کبیر غروب نمی کرد، گفته است کشوری که دریاهای جهان را کنترل کند، دنیا را و کشوری که تنگه های مهم را در اختیار داشته باشد کل آبهای دنیا را تحت سیطره خواهد داشت.


امروزه با تبدیل نفت به یکی از حیاتی ترین کالاهای مورد نیاز بشر مدرن و اقتصاد دنیا، مناطق نفت خیز جهان در کانون توجه قدرت های بزرگ هستند. مهمترین منبع تأمین انرژی جهان خاورمیانه و خلیج فارس است که تنها دروازه ورودی و خروجی آن تنگه بسیار بسیار مهم هرمز است.


در پی مطرح شدن امکان تحریم نفت ایران توسط کشورهای تحریم کننده ایران، مقامات کشورمان نیز مجدداً توانایی خود در مسدود کردن تنگه هرمز را گوشزد کردند لذا در این گزارش به بررسی توانمندی های کشورمان در اجرای این عملیات می پردازیم.


بنابر آمارهای منتشره حدود 40 درصد نفت دنیا و عمده نفت 8 کشور صادر کننده حاشیه خلیج فارس از این آبراه راهبردی صادر می شود. به عنوان مثال بیش از 88 درصد نفت عربستان سعودی، 98 درصد نفت عراق، 99 درصد نفت امارات متحده عربی و 100 درصد نفت کشورهای کویت و قطر و در مجموع به طور متوسط 97 درصد نفت این کشورها از تنگه هرمز عبور می‌کند. همچنین 50 درصد سایر مبادلات کالای این کشورها نیز از تنگه هرمز عبور می کند.


کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت مسدود شدن این آبراه حیاتی، بازار نفت دنیا با کمبود 16.5 تا 20 میلیون بشکه ای مواجه خواهد شد که در این صورت بهای هر بشکه نفت به حدود 2.5 برابر میزان فعلی یعنی به 250 دلار خواهد رسید.


مسیرهای جایگزین زمینی که شامل خط لوله شرق به غرب عربستان در صورت آمادگی برای کارکرد با بیشترین ظرفیت کمتر از نیمی از این مقدار را پوشش خواهد داد اما با فرض تأمین تمام نفت از طریق زمینی هزینه های احداث خطوط لوله، پمپاژ نفت و نگهداری و تأمین امنیت این مسیرها صرف نظر از زمان طولانی مورد نیاز (و تأمین نیاز بازار از ذخایر کشورهایی چون آمریکا) باز هم انسداد تنگه هرمز باعث افزایش چشمگیر قیمت نفت آن هم در دوره بحران اقتصادی کشورهای غربی خواهد شد.
تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 1:19 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

موشک های کروز ضد کشتی


نیروی موشکی کشورمان را در مسئله اخیر دو بخش موشک های سطح به سطح کروز ضد کشتی پرتاب شوند از ساحل و موشک های بالستیک تفکیک می کنیم.


در زمینه موشک های کروز، تنوع زیادی در برد و قدرت تخریب مشاهده می شود. پرتابگرهای ساحلی موشک های کوتاه برد کوثر، دوربرد نور و قادر تاکنون رونمایی شده و پرتابگر سه فروندی قارعه هم ممکن است مربوط به موشک میانبرد نصر-1 باشد. این پرتابگرها خوداتکا هستند یعنی در صورت استقرار در نزدیکی سواحل بدون نیاز به سامانه های جانبی و وابستگی به واحدهای هوایی و دریایی می توانند کار کشف، شناسایی و حمله به اهداف دریایی را به انجام برسانند.

 پرتابگر خوداتکای موشک های کروز

 

این سامانه ها می توانند با استقرار و اختفا در عمق70 تا 150 کیلومتری خاک ایران و حتی از استان کرمان بخش اصلی تنگه هرمز را تحت پوشش قرار دهند(البته در اینصورت برای اصابت به یک هدف خاص بایستی مختصات اولیه هدف و دستورات اصلاحی به موشک منتقل شود). این سامانه ها در تعداد زیاد در اختیار نیروهای مسلح کشورمان قرار داشته و آماده عملیات هستند.


موشک های بالستیک


این پدیده که مدت زیادی از معرفی آن به دنیا نمی گذرد ابتدا در کشور چین معرفی شد. سپس ایران نیز توانایی خود را در انهدام کشتی ها با موشک بالستیک نشان داده و اخیراً نیز روسها ادعا کرده اند که می توانند از موشک های بالستیک خود علیه اهداف دریایی استفاده کنند.


سه نوع موشک بالستیک ضدکشتی تاکنون در ایران معرفی شده که به ترتیب زمانی موشک خلیج فارس، موشک تندر و موشک سجیل هستند. موشک خلیج فارس با برد 300 کیلومتر و یک کلاهک 650 کیلوگرمی، تجسم نابودی ناوهای دشمن است و با بهره گیری از پیشران سوخت جامد و سامانه های هدفگیری و هدایت پیشرفته در مدت کمتر بسیار کوتاهی در حد چند دقیقه آماده پرتاب شده و با سرعت 3 ماخ در مدت کوتاهی با زاویه زیاد(بیش از 45 درجه نسبت به افق) و از بالا به کشتی دشمن اصابت می کند.

 

پرتابگر سه فروندی این موشک حجم آتش مناسبی در همان شلیک اول از نقطه پرتاب و پیش از اطلاع دشمن از محل فراهم نموده و تأثیر عملیاتی موشک را بالا و تأثیر اقدامات متقابل دشمن را کاهش می دهد. با توجه به تصاویر منتشره از این موشک نوع هدایت آن یکی از روش های الکترواپتیکی است که کارایی آن را از نظر تأثیرات جنگ الکترونیک دشمن تضمین می کند. سرعت بسیار زیاد در هنگام اصابت، زاویه زیاد و حمله از بالا نقاط مثبت عملکرد این موشک است که در صورت جداشونده بودن کلاهک آن می توان احتمال مورد اصابت قرار گرفتن آن از سوی دشمن را در حد صفر دانست.
لانچر سه موشکه خلیج فارس

  ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 1:18 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

هواپیماهای بدون سرنشین


هواپیماهای بدون سرنشین رزمی که امروزه جایگاه خوبی در ارتش های پیشرفته دنیا دارند در ایران از ابتدا برای مأموریت های ضدکشتی نیز درنظر گرفته شده اند. جت بمب افکن کرار، قابلیت حمل چهار موشک کوثر را دارد که با توجه به سرعت بالای خود می توان انرژی ذخیره موشک را بالاتر برده و آن را به برد بیشتری برساند.

 

این پرنده بردی در حدود 1000 کیلومتر داشته و می تواند با بهره گیری از پرتابگر راکتی از هر نقطه ای مأموریت خود را آغاز کرده و با رسیدن به برد مناسب اقدام به شلیک موشک های خود نماید. هواپیماهای کرار با اتکا به کمیت می توانند ده ها موشک را به سمت یک ناوگروه دشمن شلیک کنند که قطعاً توان پدافندی این ناوها را مغلوب خواهد نمود.

   ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 1:17 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 عکاس مجله نیویورک تایمز که بلافاصله پس از اینکه محل اقامت معمر قذافی در طرابلس به دست انقلابیون بیفتد به این شهر سفر کرده، یک آلبوم عکس در میان وسایل غارت شده از خانه او دیده که از زیرزمین خانه پیدا کرده بودند.
در این آلبوم عکس هایی از زندگی خانوادگی قذافی و دیدارهای خصوصی او با مقامات سایر کشورها وجود دارد که برخی از آنها منتشر شده‌اند.




سرهنگ معمر قذافی با یک کودک ناشناس ، احتمالا فرزند خودش






سرهنگ قذافی و همسر دومش صفیه فرکش و یک کودک ناشناس



ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:33 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
خبرگزاری فارس: رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد طومار عدم تغییر جاسبی را امضا کنند+سند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مسئولان ارشد دانشگاه آزاد پس از اینکه کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز اعلام کرد که اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس جدید این دانشگاه 30 آذر برگزار می‌شود، با ارسال نامه‌ای به رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد از آنان خواسته‌اند که با امضای طوماری از ایجاد وقفه در برگزاری جلسه تغییر رئیس دانشگاه آزاد و عدم تغییر جاسبی حمایت کنند.
ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:10 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

سید محمد خاتمی، متولد 21/مهر/1322 زاده ی اردکان یزد، سیاستمدار و پنجمین رئیس جمهور ایران است.
وی سومین فرزند روح الله خاتمی می باشد.
تحصیلات وی کارشناسی ارشد در رشته ی علوم تربیتی از دانشگاه تهران است. سابقه ای از مبارزات او در قبل از انقلاب ذکر نشده است و خاتمی در خلال سالهای 57 تا 59 امام جماعت مسجدی در شهر هامبورگ را عهده دار بوده است.
نمایندگی مجلس، سرپرستی مؤسسه کیهان، وزیری فرهنگ و ارشاد اسلامی و استعفا از این منصب جزو فعالیتهای وی بوده است . ریاست کتابخانه ی ملی آخرین مسئولیت وی قبل از ریاست جمهوری بود.

  

 

پس از ریاست جمهوری ، ریاست مجمع روحانیون مبارز و بنیاد خود ساخته ی باران را به عهده گرفت.
وی در انتخابات سال 84 از معین و هاشمی رفسنجانی و در سال 88 از میرحسین موسوی حمایت کرد.

 

 

  

 

خاتمی در انتخابات سال 88 به حمایت از میر حسین موسوی و کروبی پرداخت او به یکی از سران اصلی اعتراضات غیر قانونی در فتنه بعد از انتخابات 88 بود .
اکنون سودای وی، بازگشت به قدرت است و برای انتخابات مجلس در حال رایزنی های فشرده (فعلا داخلی) می باشد.
عده ای وی را به رغم وجود هاشمی رفسنجانی، رهبر جریان اصلاحات می شمارند و ناجی کشور می دانند و کنار گذاشتن این شخصیت مقبول جهانی را ضربه ای جبران ناپذیر برای ایران می¬دانند.

 


گروهی دیگر، محمد خاتمی را فردی ضعیف می دانند که ریاست جمهوری ایران را تا حد یک تدارکاتچی پایین آورد و نتوانست به رغم اطمینان مردم، از منافع ایران در دنیا دفاع کند. این تحلیلگران قائلند که خاتمی نقش ویژه ایی در در برنامه ریزی دشمن و انقلاب مخملی داشته است .
خاتمی اکنون در حال ورود به دهه هفتاد زندگی خود است ، به نظر شما پرونده ی سیاسی خاتمی کهنسال چگونه به پایان می رسد.

 

   

 






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:2 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وب سایت بی بی سی در تاریخ 11 دسامبر (20 آذر) در رابطه با هواپیمای جاسوسی سرنشین RQ 170 با "رابرت بــِر" (افسر سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا سیا) گفتگویی ترتیب داد که متن آن در ذیل آمده است:
س: به نظر شما هواپیمای تجسسی بدون سرنشین RQ 170 چطور توسط ایران شکار شده است؟
رابرت بـِـر: تقریبا به نظر من می رسد که این پرنده در ایران به زمین نشانده شده، با کنترل از راه دور، یعنی کنترل آن توسط آمریکایی ها را خاموش کرده اند و هدایت آنرا در دست گرفته اند. اگر شما تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین ساقط شده را دیده باشید، می دانید که آنها مثل هر هواپیمای دیگری در اثر سقوط متلاشی می شوند، اما به نظر می رسد که این یکی شاید در یک فرودگاه یا یک دشت فرود تقریبا ً نرمی داشته است. من واقعا ً از اینکه خسارت بیشتری ندیده بود متعجب شدم.
س: اگر واقعا ً چنان که شما می گوئید و ایران هم پیش از این اعلام کرده بود، ایران موفق شده با رخنه سایبری به سیستم ناوبری این پرنده تجسسی، کنترل آنرا به دست بگیرد، آیا این یک ضربه عظیم امنیتی به ارتش آمریکا محسوب می شود؟
رابرت بـِـر: قبلا هم این هواپیماهای تجسسی بدون سرنشین هک شده اند و ارتش شواهد آن را طی سالهای اخیر مشاهده کرده است. مشکل از نرم افزارهای بد است که می شود از راه دور به آن رخنه کرد. من تصور می کنم ایرانی ها برای این کار کمک هم گرفته اند، سوال این است که آیا نیروی کمکی روس ها بوده اند یا نه؟ چون آنها می توانند به این پرنده ها رخنه کنند. من فکر می کنم اگر به این هواپیما رخنه سایبری شده باشد که شواهد قویاً به آن اشاره دارند، ما با مشکل بزرگی مواجه هستیم.
س: علاوه بر بهره تبلیغاتی، آیا ایران می تواند اطلاعات حساس دیگری از این پرنده تجسسی استخراج کند؟
رابرت بـِـر: من فکر می کنم این یک ضربه امنیتی عظیم است چون این هواپیماهای تجسسی از پرتونگاری حرارتی و انواع دوربین های پیشرفته که در عملیات "ابیت آباد" علیه مخفیگاه "اسامه بن لادن" استفاده شد، برخوردارند. این دوربین ها بسیار دقیق هستند و تصاویر سه بعدی تولید می کنند. این هواپیماها می توانند در ارتفاع 50 هزار پایی پرواز کنند که آنها را از تیر رس آتش بارهای ضد هوایی خارج نگاه می دارد. من تصور می کنم ایرانی ها بتوانند از آن بهره برداری کنند. اگر آنها توانسته اند این پرنده را بنشانند، قاعدتا ً می توانند از آن بهره برداری هم بکنند. این شکار به آنها اجازه می دهد آنچه ما از آسمان رصد می کنیم را ببینند، همانطور که به روس ها و چینی ها این امکان را می دهد. فناوری به کار رفته در این هواپیما در حقیقت برای مدت های مدیدی زیربنای جنگ ما در عراق و افغانستان بوده است.
س: بر اساس گزارشی که روز پنج شنبه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، آمریکا چهار سال است که از این نوع هواپیماهای تجسسی بدون سرنشین برای رخنه به حریم هوایی ایران استفاده کرده است. آیا با این تحول، دوره این رخنه ها به پایان رسیده است؟
رابرت بـِـر: نه این پایان هواپیماهای تجسسی بدون سرنشین نیست. آنها تدابیر امنیتی این پرنده ها را تقویت خواهند کرد. ایالات متحده و غرب برای تعقیب برنامه هسته ای ایران به این هواپیمای بدون سرنشین نیاز دارند و بدون آن ایران برای ما تنها یک سیاهچاله تاریک خواهد بود.
س: به نظر شما این ماجرا چقدر می تواند به وجهه دولت آقای اوباما صدمه بزند؟
رابرت بـِـر: اتفاقا نشان می دهد که دولت اوباما در برخورد با ایران خشن است، برای لابی ضد ایران اطمینان بخش خواهد بود چون ثابت می کند ما داریم آنجا فعالیت می کنیم، می دانیم چه خبر است و پرنده های تجسسمان آنجا پرواز می کنند. البته دولت هیچ چیزی را تائید نخواهد کرد.امروزه جاسوسی انجام می شود، با هواپیماهای بدون سرنشین، با دوربین های از راه دور و با شنود مکالمات.
 





تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 7:59 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

نشریه تحلیلی امریکن اسپکتیتور نوشت که درخواست باراک اوباما از ایرانی‌ها برای برگرداندن هواپیما مضحک و خنده دار است و احتمالا این سخن اوباما حسابی موجب خنده مقامات سپاه ایران شده است.


نشریه تحلیلی امریکن اسپکتیتور در گزارشی به قلم جان تابین نوشت:  مسئله توقیف هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکایی RQ170 توسط ایران چقدر ناگوار و مضر است؟ این سوال خیلی بدتر و سخت‌تر از آن است که شما فکر می‌کنید و پاسخ دادن به آن بستگی به یافتن پاسخ چندین سوال دیگر دارد.  سوال نخست این است که آیا این هواپیما توسط ایرانیان به زمین نشانده شده است؟ دولت آمریکا مدعی شده است که این هواپیما قبل از فرود از کنترل سیا خارج شده است اما دولت ایران اعلام کرده که این هواپیما را با استفاده از تجهیزات ارسال پارازیت فرود آورده است. بیایید امیدوار باشیم که ایرانیان در مورد این مسئله دروغ گفته‌اند. اگر آن‌ها واقعا امکانات و قابلیت پایین آوردن این پرنده جاسوسی را داشته باشند، پس احتمالا می‌توانند مشکلات بیشتری برای بخش گسترده‌ای از تسلیحات و سیستم‌های ارتباطی آمریکا نیز ایجاد کنند.
 
 
تلاش ایران برای مهندسی معکوس و بازیابی اطلاعات
 
آیا ایرانیان می‌توانند در مورد این هواپیمای بدون سرنشین مهندسی معکوس انجام دهند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که می‌توانند و این کار را خواهند کرد. اما برخی کارشناسان معتقدند که این مسئله بسیار سخت‌تر از آن است که شما بتوانید فکرش را بکنید (اگرچه ایرانیان احتمالا از روسیه و چین برای همکاری در این زمینه کمک گرفته‌اند). سوال دیگر این است که آیا اطلاعات ذخیره شده در هواپیمای RQ170 قابل دسترسی است؟ کارشناسان اعتقاد دارند که اطلاعات واقعا ارزشمند موجود در هواپیما احتمالا در سنسورهای این هواپیما و در نرم افزارهای داخل هواپیما قرار دارد. مقامات ایران اعلام کرده‌اند که در حال استخراج اطلاعات از هواپیما هستند، اما این امکان کاملا وجود دارد که اطلاعات پیش از آن که ایرانیان هواپیما را به دست آورند، پاک شده باشد و یا این که این اطلاعات به قدری خوب و کامل کد گذاری شده باشد که به دست آوردن اطلاعات آن تنها بستگی به امکاناتی دارد که متحدان ایران در اختیار دارند.
 
اوباما به خاطر سهل انگاری خود در این حادثه شرمنده خواهد شد
 
و سوال آخر این که چرا
اوباما دستور نداد هواپیما پیش از آن که ایرانیان آن را در اختیار خود بگیرند، منهدم و یا پس گرفته شود؟ ما این مسئله را می‌دانیم که پنتاگون به اوباما چندین گزینه برای جلوگیری از بروز بحران در این زمینه ارائه کرد (برای مثال پیشنهاد بمباران هوایی و یا فرستادن یک نیروی ویژه برای باز پس گرفتن هواپیما). اما رییس جمهور با هیچ یک از این پیشنهادها موافقت نکرد. اگر اوباما از این بابت مطمئن بود که پاسخ‌های کمتر هراس آور به دو سوال قبلی پاسخ‌های درستی است، این کار او درست بود. اما اگر ایرانیان حقیقتا بتوانند مقدار قابل توجهی از اطلاعات هواپیما را که برای آمریکا آسیب پذیر باشد، به دست آورند، آنگاه می‌توان گفت که اوباما از اقدام خود برای نپذیرفتن ریسک روبرو شدن با این مسئله و برداشتن گام‌های لازم برای جلوگیری از وقوع این حادثه شرمگین خواهد بود که این مسئله باعث تاسف است.
 
درخواست اوباما خنده دار بود

به گزارش فارس، در پایان باید اشاره شود که ما از بابت یک مسئله به طور کامل اطمینان داریم. این که سخنان اوباما در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست وزیر عراق مبنی بر اینکه که از ایرانی‌ها خواسته است هواپیما را برگردانند و ما منتظر پاسخ ایرانی‌ها هستیم  مضحک و خنده دار است و احتمالا این سخن اوباما حسابی موجب خنده مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد






تاریخ : چهارشنبه 90/9/23 | 8:31 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

چندی پیش و در پی بروز مجدد شایعه حمله به ایران از سوی دشمنان، فرماندهان نیروهای مسلح کشور خصوصاً فرماندهی کل قوا از پاسخ جدی و محکم به این حرکت و ضربه زدن به پایگاه های دشمن در منطقه صحبت نمودند.
در این گزارش به بررسی فاصله پایگاه های مهم آمریکا به ویژه پایگاه های هوایی در اطراف ایران و توان موشکی کشورمان در تهدید این مکان ها می پردازیم .

 

 آمریکا در ترکیه، عراق، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان، افغانستان، پاکستان و قرقیزستان پایگاه دارد و یا از پایگاه های این کشورها استفاده می کند. هر چند که آمریکایی ها اعلام کرده اند پایگاه های خود در عربستان را تخلیه کرده اند و در حال خروج از عراق هستند اما زیرساخت های لازم برای پذیرش واحدهای ارتش آمریکا در این پایگاه ها باقی مانده، ضمن اینکه ارتش این کشورها نیز با استانداردهای آمریکایی تطبیق داده شده اند.

 

در تبیین ویژگی های پاسخ کوبنده ایران توان موشکی سطح به سطح کشورمان را می توان به دو بخش راکت ها و موشک های بالستیک تقسیم نمود. راکت ها از نمونه های کوتاه برد با برد 8 تا 250 کیلومتر و موشک ها از کوتاه برد با 220 تا دوربرد با 2000 کیلومتر برد هستند و تفاوت اصلی راکت ها و موشک ها در وجود سامانه هدایت و کنترل در موشک ها است که باعث افزایش چشمگیر دقت آنها می شود. همچنین راکت با توجه به اینکه برای بردهای کوتاه ساخته شده ابعاد کوچکتری دارد و با استفاده از پیشران سوخت جامد، قابلیت واکنش سریع در مواقع لزوم را داشته و از نظر عمر انبارداری تا چند سال آماده شلیک است. موشک های کشورمان نیز شامل هر دو نوع پیشران سوخت جامد و مایع هستند.
در بین راکت های ساخته شده توسط متخصصان کشورمان نمونه های نازعات-10-اچ با بیشینه برد 130 کیلومتر، زلزال-3 با برد 200 و زلزال-3-بی  با برد 250 کیلومتر برای اصابت به پایگاه های دشمن در منطقه مناسب بوده و در بین موشک ها نیز همگی آنها یعنی گونه های مختلف فاتح-110، قیام، شهاب-2 و 3، قدر، عاشورا و سجیل-1 و 2 دورترین پایگاه های دشمن را مورد تهدید قرار می دهند.

 






تاریخ : چهارشنبه 90/9/23 | 8:28 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.