سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نویسنده : فهیمه زارع، سمیه عبدی

در طول پیشرفت و توسعه ترکیبات لاستیک به‌دست آمده از قالب‌های تزریقی، از ابزار شبیه‌سازی به‌منظور پیش‌بینی پرشدن قالب، پخت و به‌دنبال آن فرایند خنک‌کاری مواد لاستیکی استفاده می‌شود.
برنامه‌های مرسوم، نمایشگرهای هندسی را به‌کار می‌گیرند که سطحی از وسط صفحه قطعه واقعی را توصیف می‌کنند. به این کدهای شبیه‌سازی، معمولاً 2D/ گفته می‌شود. این تکنیک برای قطعات دارای نسبت سطح به حجم بالا، توسعه داده شده بود. این توصیف هندسی برای قطعات حجیم می‌تواند اثری منفی بر کیفیت نتایج باقی بگذارد. این برنامه‌ها، اثرات سه‌بعدی نظیر جریان سیال را نمی‌توانند محاسبه کنند. زیرا در آنها جریانات موازی با دیواره مدنظر گرفته می‌شوند. شکل 1، قسمت‌هایی از یک قطعه را نشان می‌دهد که پدیده جریان سه‌بعدی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
در دسترس قرار گرفتن سیستم‌های 3D CAD در سال‌های اخیر، مشوقی در زمینه توسعه برنامه‌های شبیه‌سازی 3D برای قالب‌های تزریق مواد پلاستیکی و لاستیکی بوده است.

 

ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 89/7/9 | 11:30 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

مؤسسه مواد صنعتی (IMI) انجمن تحقیقات ملی کانادا (NRC) استراژی خود را در جهت بهبود فرایند کردن مواد پیشرفته قرار داده است. به همین منظور روش‌هائی را برای نمایش و کنترل فرآیند وابسته به ابزار فرایندی و حسگرهای جدید ابداع نموده است...

مؤسسه مواد صنعتی (IMI) انجمن تحقیقات ملی کانادا (NRC) استراژی خود را در جهت بهبود فرایند کردن مواد پیشرفته قرار داده است. به همین منظور روش‌هائی را برای نمایش و کنترل فرآیند وابسته به ابزار فرایندی و حسگرهای جدید ابداع نموده است.
برای صنعت پلیمر، مؤسسه IMI روشی اتخاد کرده است که جهت مشخص کردن مداوم (آن ـ لاین) خصوصیات شیمیائی، فیزیکی و رئولوژیکی پلیمر از روش آلتراسونیک استفاده می‌کند.
در این روش جدید جهت حس کردن رفتار و خصوصیات پلیمر ها در حین فرآیند از امواج آلتراسونیک کم انرژی استفاده شده است.
حسگرها در مسیر جریان نصب می‌شوند و پالس‌های آلتراسونیکی تولید می‌کنند که در هنگام انتشار در پلیمر، خصوصیات پالس‌ها براساس خصوصیات پلیمر، تصحیح می‌شوند. این وسیله خصوصیات پالس منتشر شده (مانند سرعت موج، کاهش امواج و ضریب انعکاس) را اندازه‌گیری می‌کند، و می‌توان اطلاعات مهمی مانند ویسکوزیته، وزن مولکولی، ترکیب مخلوط یا آلیاژ، غلظت و پراکندگی مواد افزودنی در حین اکسترود کردن پلیمر، و در حین تزریق قال جریان ورودی، پایان تزریق، جداسازی قطعه و استحکام را مشخص کند.
این نتایج از تحقیق در مورد مشخص کردن خصوصیات پلیمرها به روش آلتراسونیک بدست آمده است و کار در جهت ارزیابی کاربردهای جدید ادامه داد.
? یک وسیله کاربرد برای صنعت پلیمر
این روش باعث ایجاد توقف در فرآیند نمی‌شود. حسگرهای آلتراسونیک دارای قسمت‌های متحرک نیستند. این حسگرها جهت نصب در پورت‌ها با فشار استاندارد طراحی شده‌اند. این وسیله محکم و قابل اطمینان است، کار کردن و تعمیرات و نگهداری آن مهارت خاصی لازم ندارد. می‌توان آنها را در حالت دریافت /ارسال مورد استفاده قرار داد که در این صورت نیاز به دسترسی از یک سمت را دارند.

ادامه مطلب...




تاریخ : چهارشنبه 89/7/7 | 10:47 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
       

.: Weblog Themes By BlackSkin :.